• 26sie
      • Uwaga! Uwaga!
        • Uwaga! Uwaga!

          W dniu jutrzejszym tj. 26.08 zapraszamy rodziców uczniów klas I na zebranie na godz. 16:00.

          Nie odbędą się zajęcia adaptacyjne dla przyszłych pierwszoklasistów.

          Klasa 1a - gabinet 310

          Klasa 1b- gabinet 305

          Obowiązuje reżim samitarny. Prosimy rodziców o zasłonięcie ust i nosa.

    • 03sie
        • Uwaga!

          Sekretariat szkoły został przeniesiony na I piętro, czynne jest pierwsze wejście do szkoły (nie od strony byłego gimnazjum, tylko od podstawówki)

          Zmiana nr telefonu do sekretariatu szkoły, aktualny numer: 68 377 33 75

    • 21lip
    • 21lip
    • 21lip
    • 15lip
    • 14lip
    • 29cze
      • Sukces PSP nr 5 w Żaganiu
        • Sukces PSP nr 5 w Żaganiu

          Nasza szkoła otrzymała 37151 euro na realizację projektu Erasmus+ KA 1  Mobilność kadry edukacji szkolnej pt. „Open Your Mind – Be Creative, Be Effective!”

          Celem strategicznym projektu jest wzrost kompetencji kluczowych nauczycieli, a w efekcie kompetencji uczniów, w zakresie wielojęzyczności, wzrost umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych i aktywizujących metod pracy, organizacji nauczania i współpracy w szkole.

          Projektem zostaną objęci pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni oraz kadra zarządzająca szkołą, w sumie 11 osób. Wezmą oni udział w 14 moblinościach, w tym job shadowing ( obserwacja pracy w partnerskiej szkole w Hiszpanii) Realizacja zamierzonych celów odbędzie się poprzez udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz kadry zarządzającej w kursach języka angielskiego i kursach metodycznych za granicą ( poprzedzonych kursem językowym w szkole), co wpłynie na wzrost kompetencji językowych nauczycieli.

          W projekcie duży nacisk zostanie położony na podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli m.in. poprzez udział w szkoleniach zagranicznych jak i poprzez dokształcanie na platformie internetowej z zakresu narzędzi TIK i metod aktywizujących. Nauczyciele ci będą wykorzystywać poznane narzędzia w pracy z uczniami oraz podczas realizacji projektów, być może z nauczycielami poznanymi podczas mobilności, dyrekcja zaś wykorzysta poznane narzędzia do pracy w zarządzaniu szkołą.

          W szerszym kontekście projekt przyczyni się do poprawy jakości pracy szkoły i jej znaczenia w środowisku lokalnym.

          Autorką i koordynatorką projektu jest Wioletta Sosnowska.

    • 25cze
      • Podziękowania na zakończenie roku szkolnego 2019/2020
        • Podziękowania na zakończenie roku szkolnego 2019/2020

          Szanowni Państwo! Drodzy Uczniowie!

          Szanowni Nauczyciele i Wychowawcy!

           

          Aż trudno uwierzyć, że nadszedł już czas zakończenia roku szkolnego 2019/2020. Był to dla nas wszystkich rok wyjątkowo trudny, ale też wzbogacił nas w nowe doświadczenia. Dziękujemy Wam uczniowie za Wasz aktywny udział w lekcjach online. Gratulujemy Wam wyników uzyskanych na świadectwie, zdobytych nagród oraz wyróżnień. 

           

          Szczególne  gratulacje kierujemy do naszych tegorocznych Absolwentów! Niezwykle dzielnie przeszliście przez zawirowania związane z przesunięciem na czerwiec terminu egzaminu ósmoklasisty. Teraz już ze spokojem możecie oczekiwać na wyniki egzaminu. Pewnie dokonaliście już wyboru szkoły ponadpodstawowej – trzymamy kciuki za Wasze decyzje i życzymy powodzenia!  

           

          Szanowni Rodzice!  

          To właśnie Państwu należą się szczególne podziękowania za trud włożony w przygotowanie Waszych dzieci do podjęcia nauki zdalnej, wspieranie i pomaganie im w pokonywaniu trudności. Dziękujemy Państwu za współdziałanie i podjęcie trudu wdrożenia naszych dzieci do pracy z aplikacją Teams. Zarówno Państwa jak i nasze kompetencje w zakresie obsługi tej platformy wzrastały w niewiarygodnym tempie. Jesteśmy wdzięczni, że w tych niecodziennych okolicznościach nauki zdalnej, byliście Państwo przy i dla swoich dzieci, wpieraliście ich emocjonalnie i dbaliście o komfort pracy zdalnej. Dzięki temu wspólnymi siłami dobrnęliśmy do zakończenia roku szkolnego.  

           

          Szanowni Nauczyciele i Wychowawcy! 

          Za nami niezwykle trudny czas. Przejście na system zdalnego nauczania był dla nas ogromnym wyzwaniem. Musieliście Państwo praktycznie z dnia na dzień przeorganizować swój warsztat pracy i dostosować się do nowego  trybu pracy. Dziękujemy za Waszą otwartość, zaangażowanie i poświęcenie. Dziękujemy, że otoczyliście pomocą i wsparciem praktycznie każdego ucznia. Niejednokrotnie w późnych  godzinach wieczornych odpowiadaliście jeszcze na maile uczniowskie, poprawialiście i odsyłaliście zadania, niezłomnie podejmowaliście trud dotarcia do swoich wychowanków. Jednocześnie jestem przekonana, że nowe narzędzia, metody pracy i zdobyte umiejętności oraz kompetencje pozostaną z nami na dłużej i z powodzeniem będą wykorzystywane w procesie nauczania i uczenia się. 

           

          Na nachodzące WAKACJE życzymy Wam drodzy Uczniowie, Nauczyciele oraz Rodzice przede wszystkim udanego wypoczynku, wspaniałej pogody i chwili zapomnienia od trosk dnia codziennego. 

          Z wyrazami szacunku

          p.o. dyrektora szkoły

          Wioletta Sosnowska

           

    • 22cze
    • 15cze
      • Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
        • Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

           

          26.06.2020r odbędzie się zakończenie roku szkolnego 2019/2020:

          wejście od strony gimnazjum i przejście na boisko. Wyście od strony SP.

           

           

          godz. 8:00 klasy: 1a, 1b, 1c

          godz. 8:30 klasy: 2a, 2b

          godz. 9:00 klasy: 3a, 3b, 3c

          godz. 9:30 klasy 4a, 7a, 7b

          godz. 10:00 klasy 5a, 5b, 5c

          godz. 10:30 klasy 6a, 6b, 6c

          godz. 11:00 klasy 8a, 8b

           

          Zachowujemy reżim sanitarny.

    • 15cze
        • Harmonogram zwrotu podręczników do biblioteki szkolnej

          KLASY  1- 4 WEJSCIE OD STRONY SP

          KLASY 5 - 8 WEJSCIE OD STRONY DAWNEGO GIMNAZJUM

           

          19.06.2020 r. w godzinach

          Klasa 8A - 8:30 – 11:00

          Klasa 8B – 11:00 – 13:30

           

          22.06.2020 r. w godzinach

          Klasa 6A – 8:00 – 11:00  

          Klasa 6B – 11:00 – 14:00

          Klasa 4a -  8.00-10.00

          Klasa 2a - 10.00 - 12.00

          Klasa 2b - 12.00-14.00  

           

          23.06.2020 r. w godzinach

          Klasa 6c – 8:00 – 11:00

           Klasa 5a – 11:00 –14:00

          Klasa 3a - 8.00-10.00

          Klasa 3b - 10.00- 12.00

          Klasa 3c -.12.00 -14.00


          24.06.2020 r. w godzinach

          Klasa 5B – 8:00 – 11:00

          Klasa 5C – 11:00 – 14:00

           

          Informacje dodatkowe:

          1. Klasy1a, 1b, 1c oraz  7 A, B zwracają podręczniki we wrześniu 2020 r.
          2. Zwrotowi podlegają tylko podręczniki (ćwiczenia są własnością ucznia).
          3. Należy usunąć ruchome okładki tj. papierowe, foliowe;  przyklejone okładki foliowe pozostawiamy – przecieramy płynem dezynfekującym.
          4. Podczas zwrotu podręczników ucznia obowiązuje zakrycie nosa i ust.
          5. Wraz z podręcznikami zwracamy inne materiały biblioteczne (np. lektury, inne książki)
    • 14cze
    • 14cze
    • 04cze
    • 03cze
      • Komunikat w sprawie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty
        • Komunikat w sprawie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty

           

          Komunikat w sprawie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty

          w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 w Żaganiu w roku szkolnym 2019/2020

            

          1.  Wytyczne dla osób zdających egzamin ósmoklasisty: 

           1.1.    Na egzamin może przyjść wyłącznie osoba zdrowa (zdający, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną).Uczeń przychodzi na egzamin z wypełnionym przez rodziców oświadczeniem o stanie zdrowia i deklaracją zapoznania się z procedurami oraz zgodą na pomiar temperatury ( załącznik nr 1) 

           1.2.    Zdający nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. 

           1.3    Rodzic/Prawny opiekun może wejść z dzieckiem na teren szkoły tylko w sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się. 

          1.4  Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek. 

           1.5      Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki. 

           Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających. 

           1.6    Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą. 

           1.7    Zdający powinien przestrzegać higieny kaszlu i oddychania: podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, zabrania się dotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu. 

             

          2. Wytyczne dotyczące środków bezpieczeństwa osobistego: 

           2.1    Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos. 

          Klasa 8a zgłasza się przed drzwiami byłego gimnazjum o godz. 7.50 

          Klasa 8 b o godz. 8.15 

          Klasa 8a pozostawia rzeczy w gabinecie 112, a klasa 8b w gabinecie 108. 

           2.2     Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem maseczką jedno lub wielorazową, materiałem, przyłbicą – (w szczególnym przypadku osoby, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, są bez osłon). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających. 

            2.3 Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali   egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający 

            ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy: 

          1. podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie, 
          2.  wychodzi do toalety, 
          3. kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej. 

           2.4   Zdający mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku. 

          2.5   W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej. 

          2.6   Losowania numerów stolików na egzaminie przeprowadza przewodniczący zespołu nadzorującego lub członek tego zespołu w obecności zadającego. 

          2.7 Pozostałe informacje znajdują Procedurach bezpieczeństwa podczas egzaminu ósmoklasisty. 


          p.o. Dyrektora Szkoły

          Wioletta Sosnowska

          Do pobrania Oświadczenie rodziców/opiekunów Zalacznik_nr_1_egzamin_8_klasisty.pdf

          Zapraszamy do zapoznania się  z pełną informacja Egzamin Ósmoklasisty

    • 29maj
    • 28maj
    • 22maj
        • Organizacja zajęć opiekuńczo–wychowawczych dla klas I–III i konsultacje dla uczniów klas VIII

          Organizacja pracy szkoły od 25.05.2020: 

           

          Procedury_zapewnienia_bezpieczenstwa_na_terenie_PSP5_.pdf

           

          Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze dla klas I – III

          Od 25 maja 2020r. zostają uruchomione zajęcia opiekuńczo – wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III, których rodzice zdeklarowali taką konieczność. W miarę możliwości, przy niewielkiej liczbie dzieci, postaramy się zorganizować dzieciom czas w taki sposób, aby nauczanie na odległość  mogły zrealizować w szkole, pod opieką nauczycieli świetlicy. W przypadku większej liczby dzieci, elementy zajęć dydaktycznych dopasujemy do liczby dzieci i możliwości szkoły.

          Świetlica będzie czynna od godz. 6.30 do 15.30. Przyprowadzanie i odbieranie dzieci odbywać się będzie w następujących godzinach:

          Przyprowadzanie: 6:30-8:00  

          Odbieranie: 13:00-13:30 oraz 15:00-15:30 

          Przychodząc do szkoły rodzic/prawny opiekun/osoba upoważniona, odprowadzająca oraz dziecko są zobowiązane do zakrywania ust i nosa. Na teren szkoły wchodzi tylko dziecko, któremu mierzona jest temperatura, po umyciu rąk dziecko udaje się do świetlicy szkolnej.

          W tym czasie nauczyciele klas I-III kontynuują nauczanie na odległość według dotychczasowych zasad.

          W szkole zostały wdrożone procedury bezpieczeństwa, zamieszczonymi na stronie internetowej szkoły www.psp5zagan.pl, zgodnie z wytycznymi GIS i MEN. Każdy rodzic przysyłający dziecko do szkoły jest zobowiązany do zapoznania się z nimi i podpisania załączników.

           

          Konsultacje dla uczniów klas VIII

          Od 25 maja 2020r. zostają również uruchomione konsultacje dla uczniów klas VIII z przedmiotów egzaminacyjnych. Zajęcia będą odbywać się wg ustalonego harmonogramu.

          Wejście do szkoły od strony dawnego gimnazjum, na 15 min. przed rozpoczęciem zajęć.

          Uczniowie, którzy zdeklarowali taką potrzebę muszą się dostosować do procedur bezpieczeństwa obowiązujących w szkole, a rodzice podpisują oświadczenie i deklarację, stanowiące załączniki do procedur.

          Zajęcia rewalidacyjne odbywać się będą zgodnie z  indywidualnymi ustaleniami.

          Od dnia 25 maja 2020 r. biblioteka udostępnia materiały biblioteczne  tylko nauczycielom do celów dydaktycznych we wcześniej umówionym terminie.

          W miesiącu czerwcu książki nie będą już wypożyczane. Zasady zwrotu książek i podręczników zostaną podane w późniejszym terminie.

          Harmonogram konsultacji dla klas ósmych

          1. poniedziałek 8:00-8:45   j. polski  112   p. E. Pogorzelska

          2. wtorek 8:00-8:45   j. angielski  112   p. A. Fridrich-Kryżar

          3. Wtorek 13:00-13:45   j. niemiecki  112   p. W. Urban

          4. środa9:50-10:35   matematyka  112   p. J. Wawrzynowicz

          5. środa11:40-12:25   j. angielski  112   p. T. Puchacz

          Do pobrania:

          Deklaracja_rodzicow.pdf

          Oswiadczenie_rodzicow.pdf

          Upowaznienie_odbioru_dziecka.pdf

          Wszystkie zaświadczenia: Oswiadczenia_i_deklaracja__rodzicow_-_konsultacje_uczniow.pdf

    • 19maj
    • Kontakty

      • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr5 w Żaganiu / Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Żaganiu / Miejskie Przedszkole nr5 w Żaganiu
      • 68 377 33 75
      • ul. Nocznickiego 18
        68-100 Żagań
        Poland
      • www.psp5zagan.pl
      • tel./fax 68 377 33 75
      • 68 453 91 77
    • Logowanie