Prosimy o zapoznanie się z Procedurami zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Żaganiu w okresie pandemii COVID-19 Procedury_bezpieczestwa_covid-19_PSP5.pdf
Aktualności
- 03wrz
- 27sie
Zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021!
Oddziały przedszkolne w holu przedszkola na parterze:
Grupa 3-4 latków – godz. 9:00
Grupa 4 latków- godz. 9:30
Grupa 5latków- godz. 10:00
Grupa 6 latków –godz. 10:30
Klasy I-VIII
godz. 9:00 -klasy 1a, 1b- korytarz na II piętrze
godz. 9:30 klasy 2a- gab. 308, 2b- gab. 307, 2c-gab.306
godz. 10:00 klasy 3a- gab 313, 3b-311
godz. 10:30 klasy 4a- gab. 103, 4b- gab. 207, 4c- gab. 210
godz. 11:00 klasy 5a-gab. 213, 8a-gab. 102, 8b-gab.100
godz. 11:30 klasy 6a-gab. 203, 6b-gab. 208, 6c-gab. 209
godz. 12:00 klasy 7a-gab. 217, 7b- gab. 211, 7c-gab. 220
Spotkania z wychowawcami odbywają się z zachowaniem reżimu sanitarnego w związku z ryzykiem zakażenia COVID-19. Uczniowie, którzy przebywają na terenie szkoły mają obowiązek zachowania dystansu społecznego. Do budynku szkoły oraz gabinetów lekcyjnych wchodzą TYLKO I WYŁĄCZNIE uczniowie, a w klasach 1-3 uczeń może wejść z jednym opiekunem.
- 26sie
Uwaga! Uwaga!
W dniu jutrzejszym tj. 26.08 zapraszamy rodziców uczniów klas I na zebranie na godz. 16:00.
Nie odbędą się zajęcia adaptacyjne dla przyszłych pierwszoklasistów.
Klasa 1a - gabinet 310
Klasa 1b- gabinet 305
Obowiązuje reżim samitarny. Prosimy rodziców o zasłonięcie ust i nosa.
- 03sie
Uwaga!
Sekretariat szkoły został przeniesiony na I piętro, czynne jest pierwsze wejście do szkoły (nie od strony byłego gimnazjum, tylko od podstawówki)
Zmiana nr telefonu do sekretariatu szkoły, aktualny numer: 68 377 33 75
- 21lip
Lista uczniów przyjętych do klasy 1A - wych. Pani Alina Rybacka
1.Bober Antoni
2.Brembor Nikodem
3.Gałandziej Oskar
4.Giza Karola
5.Giza Natalia
6.Hrydziuszko Aleksandra
7.Jankowski Jan
8.Jasiński Mikołaj
9.Jóźwiak Filip
10.Kasztel Julia
11.Kruczkiewicz Szymon
12.Machacz Dominik
13.Maciaszek Martyna
14.Niedzielska Maja
15.Podolski Wojciech
16.Siercha Michał
17.Smektała Laura
18.Staliś Martyna
19.Szach Lena
20.Szkudlarek Patrycja
21.Szumiński Gabriel
22.Walotka Oliwia
23.Więckowski Aleksander
24.Ziomek Maciej
- 21lip
Lista uczniów przyjętych do klasy 1B - wych. Pani Jolanta Różanowska
1.Bobela Miłosz
2.Demkowski Jakub
3.Drozdek Piotr
4.Gadalska Zuzanna
5.Ilie Marcel
6.Irski Maksymilian
7.Jurkiewicz Lena
8.Kaczor Cyprian
9.Kubiak Julia
10.Palczewski Filip
11.Pawłowicz Mateusz
12.Piwińska Zuzanna
13.Płatek Marcin
14.Prędka Lena
15.Puchacz Wojciech
16.Skoczylas Julian
17.Staciwa Jakub
18.Trepiak Aleksander
19.Tworek Patryk
20.Weznerowicz Natan
21.Więcław Antoni
22.Wilenta Zuzanna
23.Wygnaniec Bartosz
24.Wyspiańska Weronika
25.Żelazek Szymon
- 21lip
Zapraszamy 3-latki na zajęcia adaptacyjne!
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy na zajęcia adaptacyjne dzieci, które rozpoczną uczęszczanie do naszego przedszkola (grupa 3-latków) od nowego roku szkolnego w dniu 1 września 2020r po apelu inaugurującym rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021.
Poniżej przesyłamy również wyprawkę dla przedszkolaków:
- 15lip
Spotkanie z rodzicami i uczniami klas I
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy 26 sierpnia 2020 roku na godz. 16:00 rodziców uczniów klas I na zebranie, a przyszłych pierwszoklasistów na zajęcia adaptacyjne w naszej szkole.
Zapraszamy do zapoznania się z wyprawką ucznia klasy 1: Wyprawka.pdf
- 14lip
Szkolny zestaw podręczników na rok szkolny 2020/2021
Zapraszamy do zapoznania się ze szkolnym zestawem podręczników: Szkolny_zestaw_podrecznikow_na_rok_szkolny_2020.pdf
- 29cze
Sukces PSP nr 5 w Żaganiu
Nasza szkoła otrzymała 37151 euro na realizację projektu Erasmus+ KA 1 Mobilność kadry edukacji szkolnej pt. „Open Your Mind – Be Creative, Be Effective!”
Celem strategicznym projektu jest wzrost kompetencji kluczowych nauczycieli, a w efekcie kompetencji uczniów, w zakresie wielojęzyczności, wzrost umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych i aktywizujących metod pracy, organizacji nauczania i współpracy w szkole.
Projektem zostaną objęci pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni oraz kadra zarządzająca szkołą, w sumie 11 osób. Wezmą oni udział w 14 moblinościach, w tym job shadowing ( obserwacja pracy w partnerskiej szkole w Hiszpanii) Realizacja zamierzonych celów odbędzie się poprzez udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz kadry zarządzającej w kursach języka angielskiego i kursach metodycznych za granicą ( poprzedzonych kursem językowym w szkole), co wpłynie na wzrost kompetencji językowych nauczycieli.
W projekcie duży nacisk zostanie położony na podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli m.in. poprzez udział w szkoleniach zagranicznych jak i poprzez dokształcanie na platformie internetowej z zakresu narzędzi TIK i metod aktywizujących. Nauczyciele ci będą wykorzystywać poznane narzędzia w pracy z uczniami oraz podczas realizacji projektów, być może z nauczycielami poznanymi podczas mobilności, dyrekcja zaś wykorzysta poznane narzędzia do pracy w zarządzaniu szkołą.
W szerszym kontekście projekt przyczyni się do poprawy jakości pracy szkoły i jej znaczenia w środowisku lokalnym.
Autorką i koordynatorką projektu jest Wioletta Sosnowska.
- 25cze
Podziękowania na zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Szanowni Państwo! Drodzy Uczniowie!
Szanowni Nauczyciele i Wychowawcy!
Aż trudno uwierzyć, że nadszedł już czas zakończenia roku szkolnego 2019/2020. Był to dla nas wszystkich rok wyjątkowo trudny, ale też wzbogacił nas w nowe doświadczenia. Dziękujemy Wam uczniowie za Wasz aktywny udział w lekcjach online. Gratulujemy Wam wyników uzyskanych na świadectwie, zdobytych nagród oraz wyróżnień.
Szczególne gratulacje kierujemy do naszych tegorocznych Absolwentów! Niezwykle dzielnie przeszliście przez zawirowania związane z przesunięciem na czerwiec terminu egzaminu ósmoklasisty. Teraz już ze spokojem możecie oczekiwać na wyniki egzaminu. Pewnie dokonaliście już wyboru szkoły ponadpodstawowej – trzymamy kciuki za Wasze decyzje i życzymy powodzenia!
Szanowni Rodzice!
To właśnie Państwu należą się szczególne podziękowania za trud włożony w przygotowanie Waszych dzieci do podjęcia nauki zdalnej, wspieranie i pomaganie im w pokonywaniu trudności. Dziękujemy Państwu za współdziałanie i podjęcie trudu wdrożenia naszych dzieci do pracy z aplikacją Teams. Zarówno Państwa jak i nasze kompetencje w zakresie obsługi tej platformy wzrastały w niewiarygodnym tempie. Jesteśmy wdzięczni, że w tych niecodziennych okolicznościach nauki zdalnej, byliście Państwo przy i dla swoich dzieci, wpieraliście ich emocjonalnie i dbaliście o komfort pracy zdalnej. Dzięki temu wspólnymi siłami dobrnęliśmy do zakończenia roku szkolnego.
Szanowni Nauczyciele i Wychowawcy!
Za nami niezwykle trudny czas. Przejście na system zdalnego nauczania był dla nas ogromnym wyzwaniem. Musieliście Państwo praktycznie z dnia na dzień przeorganizować swój warsztat pracy i dostosować się do nowego trybu pracy. Dziękujemy za Waszą otwartość, zaangażowanie i poświęcenie. Dziękujemy, że otoczyliście pomocą i wsparciem praktycznie każdego ucznia. Niejednokrotnie w późnych godzinach wieczornych odpowiadaliście jeszcze na maile uczniowskie, poprawialiście i odsyłaliście zadania, niezłomnie podejmowaliście trud dotarcia do swoich wychowanków. Jednocześnie jestem przekonana, że nowe narzędzia, metody pracy i zdobyte umiejętności oraz kompetencje pozostaną z nami na dłużej i z powodzeniem będą wykorzystywane w procesie nauczania i uczenia się.
Na nachodzące WAKACJE życzymy Wam drodzy Uczniowie, Nauczyciele oraz Rodzice przede wszystkim udanego wypoczynku, wspaniałej pogody i chwili zapomnienia od trosk dnia codziennego.
Z wyrazami szacunku
p.o. dyrektora szkoły
Wioletta Sosnowska
- 22cze
Jak kreatywni są nasi uczniowie i ich rodzice! Zobaczcie!
Zapraszamy do przeczytania artykułu o naszych kreatywnych uczniach i ich rodzicach:
Cudowne żywe obrazy wielkich mistrzów. Zobacz, jak kreatywni są uczniowie z żagańskiej "piątki" i ich rodzice!
MAŁGORZATA TRZCIONKOWSKA
Również dostępne na naszym FB zobacz...
- 15cze
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
26.06.2020r odbędzie się zakończenie roku szkolnego 2019/2020:
wejście od strony gimnazjum i przejście na boisko. Wyście od strony SP.
godz. 8:00 klasy: 1a, 1b, 1c
godz. 8:30 klasy: 2a, 2b
godz. 9:00 klasy: 3a, 3b, 3c
godz. 9:30 klasy 4a, 7a, 7b
godz. 10:00 klasy 5a, 5b, 5c
godz. 10:30 klasy 6a, 6b, 6c
godz. 11:00 klasy 8a, 8b
Zachowujemy reżim sanitarny.
- 15cze
Harmonogram zwrotu podręczników do biblioteki szkolnej
KLASY 1- 4 WEJSCIE OD STRONY SP
KLASY 5 - 8 WEJSCIE OD STRONY DAWNEGO GIMNAZJUM
19.06.2020 r. w godzinach
Klasa 8A - 8:30 – 11:00
Klasa 8B – 11:00 – 13:30
22.06.2020 r. w godzinach
Klasa 6A – 8:00 – 11:00
Klasa 6B – 11:00 – 14:00
Klasa 4a - 8.00-10.00
Klasa 2a - 10.00 - 12.00
Klasa 2b - 12.00-14.00
23.06.2020 r. w godzinach
Klasa 6c – 8:00 – 11:00
Klasa 5a – 11:00 –14:00
Klasa 3a - 8.00-10.00
Klasa 3b - 10.00- 12.00
Klasa 3c -.12.00 -14.00
24.06.2020 r. w godzinachKlasa 5B – 8:00 – 11:00
Klasa 5C – 11:00 – 14:00
Informacje dodatkowe:
- Klasy1a, 1b, 1c oraz 7 A, B zwracają podręczniki we wrześniu 2020 r.
- Zwrotowi podlegają tylko podręczniki (ćwiczenia są własnością ucznia).
- Należy usunąć ruchome okładki tj. papierowe, foliowe; przyklejone okładki foliowe pozostawiamy – przecieramy płynem dezynfekującym.
- Podczas zwrotu podręczników ucznia obowiązuje zakrycie nosa i ust.
- Wraz z podręcznikami zwracamy inne materiały biblioteczne (np. lektury, inne książki)
- 14cze
Egzaminy ósmoklasistów - 16-18.06.2020r.
- 14cze
Kolejne dni egzaminów - informacje!
KLASA 8A PRZYCHODZI NA GODZ. 7.50, KLASA 8B PRZYCHODZI NA GODZ. 8.15
- 04cze
Dni wolne w naszej szkole!
- 03cze
Komunikat w sprawie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty
Komunikat w sprawie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 w Żaganiu w roku szkolnym 2019/2020
- Wytyczne dla osób zdających egzamin ósmoklasisty:
1.1. Na egzamin może przyjść wyłącznie osoba zdrowa (zdający, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną).Uczeń przychodzi na egzamin z wypełnionym przez rodziców oświadczeniem o stanie zdrowia i deklaracją zapoznania się z procedurami oraz zgodą na pomiar temperatury ( załącznik nr 1)
1.2. Zdający nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
1.3 Rodzic/Prawny opiekun może wejść z dzieckiem na teren szkoły tylko w sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się.
1.4 Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
1.5 Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki.
Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
1.6 Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą.
1.7 Zdający powinien przestrzegać higieny kaszlu i oddychania: podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, zabrania się dotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
2. Wytyczne dotyczące środków bezpieczeństwa osobistego:
2.1 Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
Klasa 8a zgłasza się przed drzwiami byłego gimnazjum o godz. 7.50
Klasa 8 b o godz. 8.15
Klasa 8a pozostawia rzeczy w gabinecie 112, a klasa 8b w gabinecie 108.
2.2 Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem maseczką jedno lub wielorazową, materiałem, przyłbicą – (w szczególnym przypadku osoby, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, są bez osłon). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających.
2.3 Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający
ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
- podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie,
- wychodzi do toalety,
- kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
2.4 Zdający mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku.
2.5 W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.
2.6 Losowania numerów stolików na egzaminie przeprowadza przewodniczący zespołu nadzorującego lub członek tego zespołu w obecności zadającego.
2.7 Pozostałe informacje znajdują Procedurach bezpieczeństwa podczas egzaminu ósmoklasisty.
p.o. Dyrektora Szkoły
Wioletta Sosnowska
Do pobrania Oświadczenie rodziców/opiekunów Zalacznik_nr_1_egzamin_8_klasisty.pdf
Zapraszamy do zapoznania się z pełną informacja Egzamin Ósmoklasisty
- 29maj
Międzynarodowy Dzień Dziecka
Przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego, zapraszamy do ogladania:
https://www.facebook.com/167923646944826/videos/568728300715509/
- 28maj
Harmonogram konsultacji w szkole dla klas 4-7
Organizacja pracy szkoły od 01.06.2020:
Procedury_zapewnienia_bezpieczenstwa_na_terenie_PSP5_.pdf
Harmonogram_konsultacji_dla_klas_4-7.pdf
Do pobrania:
Upowaznienie_odbioru_dziecka.pdf
Wszystkie zaświadczenia:
Oswiadczenia_i_deklaracja__rodzicow_-_konsultacje_uczniow.pdf